Bútorfestés a digitális korszellemben, avagy újragondolt stratégia a RegAndinánál

A bútorfestésben az a szép, hogy egyedivé tudjuk tenni vele a környezetünket. Rengeteg nagyon jó minőségű, bár kinézetére már nem szép, megkopott külsejű bútort lehet megmenteni a bútorfestés által, és egyúttal a környezetvédelemre is hangsúlyt tudunk fektetni. Mit nyújtott a DigitalTech EDIH a bútorfestőknek? A RegAndina tulajdonosaival beszélgettünk, hogyan élték meg az együttműködésünket. 

Hol hallottatok a DigitalTech EDIH-ről?

Andi: A nyelviskolában, ahova a testvérem, Regina angolra járt, már igénybe vették a DigitalTech EDIH nyújtotta lehetőségeket. Angolozás közben került szóba, hogy hogyan lett a nyelviskolának honlapja, és hogy most éppen a mesterséges intelligenciát integrálják az angoltanításba, meg különféle e-learning oktatóanyagokat is készítettek már. Tehát az angoltanárnőjétől hallott Regina az EDIH-ről, és arról, hogy a „de minimis” kereten belül lehet vállalkozásfejlesztéssel kapcsolatos nem is pusztán csak tanácsot kapni, hanem annál sokkal többet. Megkerestük a neten, és gyakorlatilag így indult a mi történetünk a DigitalTech EDIH-hel.

Regi: Már hat éve foglalkozunk bútorfestéssel, és fontosnak éreztük, hogy megtudjuk, egy külső, hozzáértő szem milyennek lát bennünket, a működésünket, hogy kapjunk egy visszacsatolást arról, hogy egyáltalán az az irány, amiről mi meg vagyunk győződve, valóban jó-e vagy valahol jobb lenne módosítani esetleg. Akik szélesebb üzleti látókörrel rendelkeznek és különböző aspektusokból tudják megnézni a vállalkozásunkat, azok jobban meg tudják ítélni, hogy mi az , ami talán gátol vagy éppen segít bennünket a működésünkben.

Mióta vagytok kapcsolatban a DigitalTech EDIH szakértőivel, és mi volt a menete a közös munkának?

Regi: Év elején kezdtük meg az együttműködést, és rögtön tanácsadásra jelentkeztünk, mert a fő profilunkhoz – a kreatív hobbi termékek és krétafestékek forgalmazásához – tartozó webáruházunkkal kapcsolatban úgy éreztük, hogy meg vagyunk rekedve. Amit néhány évvel ezelőtt kialakítottunk, akkor az oda megfelelt, de sejtettük, hogy ez már nem modern és piacképes. Annak idején, aki készítette a weboldalunkat, egy olyan egyedi, saját fejlesztésű sablonra építette fel, amelyből most nem tudunk továbblépni, ezért kerestük a segítséget.

Andi: Regisztráltunk a DigitalTech EDIH honlapján, azután Gálicz Ivett felkeresett bennünket, és volt vele egy másfél órás beszélgetésünk, ahol elmeséltük, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, azt hogyan csináljuk, és mik a jövőbeni terveink. Tehát az első alkalom annak a feltérképezése volt, hogy mi a tevékenységünk és milyen platformokon vagyunk jelen. Átbeszéltük, hogy a DigitalTech EDIH szakértői hol tudnának velünk kapcsolódni, miben tudnának nekünk segíteni ahhoz, hogy a fejlődéshez szükséges lépéseket meg tudjuk tenni. A következő találkozók alkalmával már mindig érkezett is egy-egy szakértő a DigitalTech EDIH egyik konzorciumi tagjától – a Közép-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökségtől (KDRIÜ) –, aki megvizsgálta az adott területen a vállalkozásunkat vagy a weboldalunkat.

Milyen tanácsot emelnétek ki, amellyel nagyot lendítetek a vállalkozásotokon?

Regi: Az erőteljesebb digitális jelenlét! Tehát hogy sokkal többet kell jelen lennünk az online közösségi térben, illetve sokkal többet kell mutatnunk magunkból. Plusz foglalkoznunk kell azzal is, mit tudunk nyújtani azok számára, akiknek a profilunkba vágó problémája van, hogy eljussanak hozzánk.

Andi: Igen, ez volt a legnagyobb tanulsága ennek, hogy többet kell adnunk magunkból ahhoz, hogy jobban tudjanak kapcsolódni hozzánk azok az emberek, akiknek a problémáira pont mi tudunk megoldást nyújtani.

A megvalósításhoz sikerült házon belül, magatok közt megteremteni a kapacitást, vagy be kellett vonni külsős szakembereket is, mint marketinges vagy webfejlesztő?

Andi: A RegAndina Alkotóműhely az én egyéni vállalkozásom alatt fut, de ketten csináljuk, a testvéremmel, és eszerint meg is oszlanak a feladatok. Regina a marketinges, ő otthon van a social media területén, és kezeli is az oldalainkat. Viszont így, hogy kaptunk külső visszajelzést, hogy sokkal nagyobb mértékben kellene az online marketinget erősíteni, rájöttünk, hogy erre nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk, több időt is kell rá áldoznunk.

Regi: Itt pontosítanék, hogy igen, használjuk az online marketingeszközöket, mindenhol ott vagyunk a közösségi platformokon, csak fókuszáltabban, jobban rendszerben gondolkodva, kampányszerűen kell foglalkoznunk ezzel. Tehát fel kell építenünk egy átfogó, egész éves tervet, és aszerint haladni a marketinggel, ami most még nincs meg, mert bár havi terveink vannak, olykor inkább ad hoc jelleggel posztolunk. Szerintem az hiányzik leginkább jelenleg, és valószínűleg már eljutottunk arra a szintre, ahol beépíthető lenne.

Volt még olyan konkrét lépés, amit kimondottan a DigitalTech EDIH szakértői javasoltak, és változtatásra sarkall benneteket?

Regi: Mindenképpen modernizálni kell a weboldalunkat, mert egy kicsit elavult, és ez a vásárlói élményt sem kimondottan szolgálja. Azon felül meg – ami már bennünk megfogalmazódott, de kíváncsiak voltunk a szakértők véleményére, hogy mit szólnak hozzá –, hogy online tanfolyamokat is tartsunk, ne csak egynapos élő workshopokat. Tehát ha professzionális módon felvesszük videóra, hogy hogyan kell festeni, bánni a krétafestékkel, hogyan lehet tartós eredményt elérni, milyen lépések vannak, amit mindenképpen követni kell, akkor azt bárki megvásárolhatja, és annyiszor nézheti meg, ahányszor akarja.

Andi: Regina inkább a pártján állt ennek, hiszen ő is rengeteget képezi magát marketing témában online tanfolyamok keretében is, hogy naprakész tudjon lenni. Én viszont kicsit idegenkedtem tőle, merthogy sok gyakorlati fogást megmutatunk az élő workshopokon, és nem igazán tudtam belehelyezkedni ebbe, hogy hogyan fog működni online, amikor nem állok ott a tanuló mellett, nem mutatom, hogy rosszul fogja az ecsetet. Nem láttam magam előtt, hogyan fogjuk tudni úgy átadni a tudást online, hogy ne legyen kevésbé értékes az a platform, mint a személyes. De végülis támogattak benne. Elmondták, hogy jobban ki kell bontani a tartalmakat.

Regi: Volt már egy kezdetleges forgatókönyvünk, ahol az alappontok megvoltak külön fejezetenként is, hogy hogyan lehetne felépíteni ezt az egészet. De hogy ne egy komplex nagy tanfolyamot csináljunk, részleteiben kell elérhetővé tennünk a fejezeteket/bútorfestő lépéseket, hogy választható legyen az érdeklődők számára, mit vesznek meg – attól függően, mire van szükségük. Például ha valaki már tudja, hogyan kell előkészíteni a bútort a krétafestéshez, akkor azt a fejezetet kihagyva, megveheti a következő modult. A vázlatot megmutattuk a DigitalTech EDIH szakértőinek, ami azért is volt nagyon jó, mert magáról a bútorfestésről ők semmit nem tudtak, mégis azt mondták, hogy jól érthető, mindenre kiterjedő a forgatókönyv, viszont itt és itt jobban ki kellene bontani és részletesebben elmagyarázni a lépéseket, vagy érdemes lenne több információt beszúrni.

Az EDIH-hel való közös munka most hol tart?

Andi: Lezártunk egy szakaszt június 30-án, de nem zártuk ki a további együttműködést sem. Most ott tartunk, hogy tudjuk, mi az irány, milyen változtatásokat kell eszközölnünk, milyen újdonságokat kell bevezetnünk ahhoz, hogy előrébb tudjunk lépni.

Regi: Amit még mindenképpen elmondanánk, az az, hogy nagyon profi a csapat, jó volt velük dolgozni, nagyon hamar megtaláltuk a közös hangnemet, és szerintem, ami egy ekkora volumenbe beleférhetett, azt maximálisan kihasználtuk. Nem zártuk ki, ugye, a további együttműködést sem – még piackutatás és hasonló témákban szívesen vennénk majd a segítségüket, szakértelmüket, hogyha lesz rá lehetőség –, mennénk tovább.

Köszönjük Reginának és Andreának a beszélgetést.

Álmodj nagyot Te is, és valósítsd meg a DigitalTech EDIH üzletfejlesztési tanácsadói segítségével!

Ha mélyebben is érdekel, hogyan tudod vállalkozásod működését fejleszteni, akkor jelentkezz a DigitalTech EDIH térítésmentes üzletfejlesztési képzéseinek valamelyikére, vagy vegyél részt személyre szabott üzletfejlesztési tanácsadáson!

Ha szívesen kézműveskedsz, érdekel a környezetvédelem és szereted a szépet, próbáld ki bútorfestést! Ismerd meg a RegAndina Alkotóműhelyt, és töltsd az időd jó társaságban és kimondottan stresszmentesítő tevékenységgel!

A „DigitalTech EDIH” c. projekt megvalósulását Magyarország Kormánya, illetve a Miniszterelnökség Területfejlesztési Parlamenti Államtitkársága támogatta.

A DigitalTech EDIH projektet megvalósító konzorcium részére 1.080.000.000 Ft költségvetési támogatás került megítélésre a közvetlen irányítású európai uniós programokban való magyar részvétel növeléséről, valamint egyes közvetlen uniós pályázatok önerő költségének biztosításáról szóló 1612/2022. (XII. 13.) Korm. határozat keretében.

Elérhetőségek

info [kukac] digitaltechedih.hu

EIT Digital Budapest CLC
1117 Budapest, Bogdánfy Utca 10/a.
© 2023 DigitalTech EDIH Magyarország.
Minden jog fenntartva.