Űrlap kitöltése a következő szervezettel
Szervezet (vállalkozás) neve
(Kötelező)
Ön neve
(Kötelező)
Vezetéknév
Keresztnév
Ön email címe
(Kötelező)
Hidden
Adószám
(Kötelező)
Hidden
Company CEO email
(Kötelező)
Hidden
Primary contat email
(Kötelező)
2. MODUL
Ebben a modulban digitális érettséget mérő kérdéseket talál. Ezek az információk segítenek meghatározni, hol tart a szervezete a digitális átalakulás útján, és hol lehet szüksége az EDIH-támogatásra. A kérdések segítenek az EDIH szolgáltatásainak értékelésében és az uniós digitális innovációs központok támogatására szolgáló szakpolitikák és pénzügyi eszközök értékelésében. A kérdések a következő dimenziókat értékelik (az utolsó oldalon részletezett pontozási kritériumok alkalmazásával):
Digitális stratégia és beruházások
Az e dimenzióhoz kapcsolódó kérdések célja, hogy felmérjék a digitalizációs stratégia általános helyzetét az Ön szervezeténél. Arra kérdeznek rá, hogy a szervezet készen áll-e arra, hogy egy olyan digitalizációs útra lépjen, amely esetleg előre nem látható szervezeti és gazdasági erőfeszítéseket tehet szükségessé, valamint a kérdések a tevékenységi területenként a kapcsolódó (akár végrehajtott, akár tervezett) digitalizációs beruházásokról tájékozódnak.
1. Az alábbi módszerek közül hogyan készült fel szervezete a (további) digitalizációra? Kérjük, jelölje meg az összes érvényes választ:
(Kötelező)
Azonosítottuk a digitalizációs igényeket, és azok összhangban vannak a szakpolitikai döntéshozatali/igazgatási célkitűzésekkel
Rendelkezünk a digitalizáció megvalósításhoz tartozó forrásokkal legalább a következő két évben (saját források, kölcsönök, támogatások)
Az IKT-infrastruktúrák[1] készen állnak a digitalizációs tervek támogatására
IKT-szakembereket foglalkoztatunk, mint munkavállalókat/alvállalkozókat (vagy már azonosítottuk a munkaerő-felvételi/alvállalkozási igényeket)
Rendelkezünk a megfelelő szintű a politikai elkötelezettséggel a szükséges szervezeti változások végigvitelére
A szervezeti egységek/részlegek vezetése és azok munkatársai felkészültek és készen állnak a digitalizációs tervek támogatására
Rendelkezünk azokkal a tervekkel, melyekkel a belső és külső működési folyamatok szükség esetén a digitalizáció igényeihez igazíthatók
Rendelkezünk azokkal a tervekkel, melyekkel az offline szolgáltatások és folyamatok készen állnak arra, hogy azokat a digitális technológiák felhasználásával online szolgáltatásokká tegyék vagy tovább korszerűsítsék
A polgárok és az egyéb érdekelt felek (vállalkozások, nem kormányzati szervezetek stb.) online szolgáltatásokkal/interakciókkal való elégedettségét rendszeresen nyomon követjük (pl. visszajelző űrlapokon, e-mail-váltásokon, közösségi médián keresztül)
Figyelembe vesszük a digitalizáció kockázatait (pl. más területekre gyakorolt nem tervezett hatások[2])
[1] Általában véve ez a kifejezés elsősorban a hardvert jelenti, de magában foglalja a hálózati infrastruktúrát, a felhőalapú infrastruktúrát (adattárolás és szolgáltatásnyújtás), a szervereket (helyi adatrögzítés és -kezelés), valamint a személyzetnek szánt táblagépeket/terminálokat/PC-ket stb. [2] A fejlett digitalizáció megvalósításából eredő kockázatok a következőket foglalhatják magukban: elbocsátások, technológiai torzítás és méltánytalanság megjelenése, az adatvédelmet fenyegető veszélyek stb.
2. Az alábbiak közül mely működési területeken fektetett már be az Ön szervezete a digitalizációba, és mely területeken tervez befektetni a jövőben? Kérjük, jelölje meg az összes érvényes választ.
(Kötelező)
Már befektetett
Befektetést tervez
Belső műveletek (adminisztratív, strukturális, szervezeti folyamatok [3])
Külső műveletek (irányítási folyamatok, ideértve a polgári részvétel új módjait) [4]
Szakpolitikai döntéshozatal (szakpolitikai döntéshozatali ciklus: a napirend meghatározása, a szakpolitikák kialakítása, elfogadása, végrehajtása, értékelése) [5]
Közszolgáltatások [6] nyújtása (vagy a közszektor termékeivel való ellátás)
Pénzügyi adminisztráció (számvitel, logisztika, e-számlák stb.)
Emberierőforrás-gazdálkodás
Beszerzés és közbeszerzés
Projekttervezés és -menedzsment
[3] A digitalizációnak a belső és külső folyamatok minőségének és hatékonyságának a javítása céljából történő bevezetésére utal. Új szervezeti formák létrehozása, új irányítási módszerek és technikák bevezetése, új munkamódszerek. [4] A digitalizáció (a polgárok [és/vagy] a vállalkozások és a közigazgatás közötti kapcsolatok tekintetében) új irányítási módszerek létrehozása, új szereplők bevonása, valamint a közös alkotás és interakció új formái céljából történő bevezetésére utal. [5] A digitalizációnak a rendszerelemek szükségletei jobb azonosítása és a szakpolitika kidolgozásához, teszteléséhez, végrehajtásához és terjesztéséhez szükséges idő lerövidítése érdekében történő bevezetésére utal. [6] A digitalizációnak új közszolgáltatások vagy a közszektor új termékei létrehozása vagy a meglévők tökéletesítése érdekében történő bevezetésére utal.
A digitális felkészültség dimenziója arról ad képet, mennyire elterjedtek jelenleg a digitális technológiák (mind az általános, mind a fejlettebb technológiák).
3. Az alábbi digitális technológiák és megoldások közül melyiket használja már az Ön szervezete? Kérjük, jelölje meg az összes érvényes választ:
(Kötelező)
(Adat)kommunikációs infrastruktúra (nagy sebességű (üvegszálas) internet és/vagy felhőalapú számítástechnikai szolgáltatások, távoli hozzáférés az irodai rendszerekhez)
Szervezeti honlap
Webalapú űrlapok és blogok/fórumok az ügyfelekkel való kommunikációhoz
Chat felület és chatbotok használata az ügyfélkommunikációhoz
Online együttműködési eszközök (pl. távmunkaplatform, videokonferencia, virtuális tanulás)
Belső internetes portál (Intranet)
Menedzsment rendszerek (ERP, CRM, MES, e-számlázás, stb.)
E-kormányzat (adóbevallás, társadalombiztosítási ügyek, cégkivonatok, e-napló, stb.)
Közbeszerzési eszközök (e-közbeszerzés)
4. Az alábbi fejlett digitális technológiák [7] közül melyeket használja már az Ön szervezete? Kérjük, osztályozza az összes vonatkozó opciót egy 0-tól 5-ig terjedő skálán:
(Kötelező)
Nincs használatban
Használata tervbe van véve
Prototípus próbája zajlik
Tesztelés alatt áll
Bevezetés alatt áll
Használatban van
Mesterséges intelligencia (pl. gépi tanulás, mélytanulás; szakértői és szabályalapú rendszerek; kognitív számítástechnika, prediktív elemzés; robotikus folyamatautomatizálás; természetes nyelvi feldolgozás, szövegbányászat, számítógépes látástechnológia)
Kommunikációs technológiák (pl. 5G-hálózatok és kézi eszközök; szoftver által definiált hálózatok)
Számítástechnikai infrastruktúrák (pl. nagy teljesítményű számítástechnika; felhőalapú számítástechnika; pereminformatika)
Megosztott könyvelési technológiák (pl. blokklánc; egyéb megosztott könyvelési technológiák)
Digitális személyazonosság és biztonság (pl. tűzfal és protokollok; vírus- és biztonságirés ellenőrző eszközök; biometrikus szűrés; felhőorientált kiberbiztonság; fejlett felhasználóelemzés; mobil azonosítás; digitális személyazonosítási keretek)
Immerzív technológiák (pl. kiterjesztett valóság; virtuális valóság)
A dolgok internete (IoT) és okoseszközök (pl. mobil eszközök, viselhető eszközök és szenzorok; IoT-platformok)
Szoftver- és szolgáltatástechnológiák (pl. API-k, webszolgáltatások, mikroszolgáltatások, többek között nyilvántartások és piactér; vállalatiszolgáltatásbusz-technológiák és kormányzati szolgáltatási segédprogramok)
[7] A közelmúltban a JRC tanulmánya számos olyan kialakulóban lévő és kiforrott technológiát javasolt a közszféra számára, amelyek relevánsak a digitális közszolgáltatások nyújtásának kialakítása és végrehajtása szempontjából: Európai Bizottság, Közös Kutatóközpont, Bruno, I., Schiavone Panni, A., Marchetti, V., et al., A multi-dimensional framework to evaluate the innovation potential of digital public services: a step towards building an innovative public services observatory in the EU (Többdimenziós keret a digitális közszolgáltatások innovációs potenciáljának értékelésére: egy lépés egy innovatív közszolgáltatási megfigyelőközpont kialakítására az EU-ban), Misuraca, G. (szerkesztő), Lobo, G. (szerkesztő), Kiadóhivatal, 2020, https://data.europa.eu/doi/10.2760/09628
Ez a dimenzió azt vizsgálja, hogy az alkalmazottak milyen képzést kapnak, hogyan vesznek részt a digitális technológiákban, mennyire képesek használni azt, valamint hogy a digitális technológiák mennyiben segítik őket, hogyan javítják a munkakörülményeiket termelékenységük és jóllétük növelése érdekében.
5. Mit tesz az Ön vállalkozása annak érdekében, hogy át- és továbbképezze alkalmazottait a digitalizáció érdekében? Jelölje meg az összes érvényes választ:
(Kötelező)
Készségfelmérést végez
Képzési tervet dolgoz ki a személyzet képzésére és továbbképzésére
Rövid képzéseket szervez, oktatóanyagokat/iránymutatásokat és egyéb e-tanulási segédanyagokat biztosít
Elősegíti a gyakorlat központú tanulást/társaktól való tanulást/kísérleti lehetőségeket
Gyakornoki lehetőségeket és szakmai gyakorlatokat kínál a kulcsfontosságú kapacitási területeken
Támogatja a személyzet külső szervezetek (képzési szolgáltatók, tudományos körök, értékesítők) által szervezett képzéseken való részvételét
Igénybe veszi a támogatott képzési és továbbképzési programokat
6. Új digitális megoldások bevezetésekor hogyan vonja be az Ön szervezete az alkalmazottait és a végfelhasználókat (digitális közszolgáltatások esetében a polgárokat/vállalkozásokat), és hogyan gondoskodik arról, hogy őket képesek legyenek az újítások elsajátítására? Jelölje meg az összes érvényes választ:
(Kötelező)
Növeli a munkatársak digitális tudatosságát
A digitalizációs terveket átlátható módon kommunikálja a munkatársak felé
Nyomon követi az újítások munkatársak általi elfogadását, és intézkedéseket tesz a lehetséges járulékos hatások mérséklésére (pl. a változástól való félelem kezelése; a magánélet megsértésének kockázata elleni védintézkedések, stb.)
Bevonja a munkatársakat (beleértve a nem IKT-személyzetet is) a termékek/szolgáltatások/folyamatok digitalizálásának tervezésébe és fejlesztésébe
Nagyobb autonómiát és megfelelő digitális eszközöket biztosít a munkatársak számára a döntések meghozatalában és végrehajtásában
Úgy tervezi újra / alakítja át a munkaköröket és munkafolyamatokat, hogy azzal támogassa a munkatársak által ténylegesen preferált munkavégzési módokat
A digitalizáció által lehetővé tett rugalmasabb munkafeltételeket hoz létre (pl. távmunka)
Digitális támogató csoportot/szolgáltatást (belső/külső) bocsát a munkatársak rendelkezésére
A digitális közszolgáltatások minőségének javítása céljából felhasználja a végfelhasználók (polgárok/vállalkozások) visszajelzéseit
Ez a dimenzió azt méri fel, hogy az adatokat digitálisan hogyan tárolják, szervezik meg a szervezeten belül, hogyan teszik hozzáférhetővé a csatlakoztatott eszközökön és hogyan használják fel üzleti célokra, szem előtt tartva a megfelelő adatvédelem kiberbiztonsági rendszerek révén történő biztosítását. A kérdés az összes lehetséges formában tárolt adatra kiterjed, ideértve a dokumentumokat is.
7. Hogyan kezelik az Ön szervezetének adatait (azaz hogyan tárolják, szervezik, teszik hozzáférhetővé és használják fel őket)? Jelölje meg az összes érvényes választ:
(Kötelező)
A szervezet rendelkezik adatkezelési szabályzattal/tervvel/intézkedéscsomaggal
A szervezet nem használ papír űrlapokat az adatgyűjtéshez
Az adatok tárolása kizárólag digitálisan történik a szervezetben (pl. irodai alkalmazások, e-mail mappák, önálló alkalmazások, adatbázisok, dokumentumkezelő rendszerek, ERP, stb.)?
Az adatok megfelelően integráltak (pl. interoperábilis rendszereken, alkalmazásprogramozási felületeken keresztül), még akkor is, ha különböző rendszerek között oszlanak meg
Az adatok valós időben hozzáférhetők különböző eszközökről és helyszínekről
Az összegyűjtött adatokat módszeresen elemzik és jelentik döntéshozatal céljából
A szervezet adatait harmadik felek adataival (azaz más közszektorbeli szervezetektől és/vagy magánszektorbeli szereplőktől származó adatokkal) gazdagítják
A szervezet adatelemzése szakértői segítség nélkül rendszeresen hozzáférhető (pl. irányítópultokon keresztül)
A szervezet adatai nyilvánosan elérhetők nyíltadat-politikai terv révén
8. Kellően védettek-e az Ön szervezetének adatai? Jelölje meg az összes érvényes választ:
(Kötelező)
Szervezetünknél adatbiztonsági politika/intézkedéscsomag van érvényben
Olyan terveket és intézkedéseket alkalmazunk, amelyek biztosítják a szervezet adatainak védelmét a kibertámadásokkal szemben
A személyzet rendszeres tájékoztatást és képzést kap a kiberbiztonsággal és az adatvédelemmel kapcsolatos kérdésekről/kockázatokról
A kiberfenyegetéseket rendszeresen figyelemmel kísérik és értékelik
A kritikus adatokról teljes biztonsági mentés készül (külső helyszínen/felhőben tárolva)
Katasztrofális meghibásodások esetére (pl. az összes adat zárolása zsarolóvírus-támadás vagy az IT-infrastruktúra fizikai károsodása miatt) üzletmenet-folytonossági terv van érvényben
Ez a dimenzió azt tárja fel, hogy a szervezet milyen szintű interoperabilitást [8] ért el az új európai interoperabilitási keret 12 interoperabilitási elve [9] közül több elv tervezési/végrehajtási szintjéhez viszonyítva. [8] Az európai interoperabilitási keret vonatkozásában az interoperabilitás a szervezetek (olyan közigazgatási egység vagy jogalany, amely saját nevében vagy uniós intézmények vagy szervek nevében jár el) azon képessége, hogy kölcsönösen előnyös célok elérése érdekében kapcsolatba lépjenek egymással, és az általuk támogatott üzleti folyamatok keretében, az IKT-rendszereik közötti adatcsere révén információkat és tudást osszanak meg egymással. [9] Az új európai interoperabilitási keret 12 interoperabilitási elvet határoz meg, mint az interoperabilitási intézkedések irányítására szolgáló alapvető magatartásformákat. Ezek az interoperábilis európai közszolgáltatások létrehozásának folyamata szempontjából releváns általános interoperabilitási elvek. További információk: https://ec.europa.eu/isa2/sites/default/files/eif_brochure_final.pdf
9. A folyamatok és szolgáltatások digitalizálása során mit tesz az Ön szervezete annak érdekében, hogy adatokat, információkat és ismereteket osszon meg más közszektorbeli szervezetekkel?
(Kötelező)
Nem tette meg, illetve nem tervezi megtenni
Tervezi megtenni
Már megtette
Az adatok nyílt hozzáférésű adatként való közzététele
Egyenlő versenyfeltételek biztosítása a nyílt forráskódú szoftverek tekintetében
A nyílt specifikációk előnyben részesítése
A belső láthatóság biztosítása és külső interfészek biztosítása a nyújtott szolgáltatásokhoz
Megoldások, információk és adatok újrafelhasználása és megosztása
Nem kényszerít technológiaspecifikus megoldásokat a végfelhasználóra
Az adathordozhatóság biztosítása
Lehetőségek biztosítása a végfelhasználók számára az igényeiknek leginkább megfelelő szolgáltatásokhoz való hozzáférésre
Egyablakos ügyintézési pont biztosítása a szolgáltatásokhoz való hozzáféréshez
Egyszeri és csak releváns információk kérése a felhasználóktól
A fogyatékossággal élő személyek, az idősek és más hátrányos helyzetű csoportok hozzáférhetnek a szolgáltatásokhoz
A szolgáltatások több nyelven is elérhetők
Annak biztosítása, hogy a végfelhasználókkal folytatott adatcsere biztonságos és megbízható legyen
A szolgáltatások digitális csatornákon keresztüli igénybevételének előnyben részesítése
Adattárolási formátumok biztosítják a hosszú távú hozzáférhetőséget
A digitális megoldásokat értékelik a felhasználói igények figyelembevételével és a költségek és a hasznok egyensúlyának megteremtésével
Ez a dimenzió a szervezete azon képességét tükrözi, hogy a digitalizációt hosszú távú megközelítéssel, felelősségteljesen, a természeti erőforrások és a környezet védelmével és fenntarthatóságával törődve végzi-e.
10. Hogyan használja fel az Ön szervezete a digitális technológiákat a környezeti fenntarthatósághoz való hozzájárulás érdekében? Jelölje meg az összes érvényes választ:
(Kötelező)
Fenntartható szervezeti modell (pl. környezettudatos műveletek)
Fenntartható szolgáltatásnyújtás (pl. papír nélküli digitális közszolgáltatások)
Fenntartható termékek beszerzése (pl. környezetbarát tervezés, végpontok közötti termékéletciklus-tervezés, az élettartam vége és a hasznos élettartam meghosszabbítása)
Kibocsátások, szennyezés és/vagy hulladékgazdálkodás
Fenntartható energiatermelés saját létesítményben
Az energiafogyasztás/-költség optimalizálása
A szállítási költségek csökkentése
A felelős fogyasztói magatartást ösztönző digitális alkalmazások
Papírmentes adminisztratív eljárások
11. Figyelembe veszi-e az Ön szervezete a környezeti hatásokat digitális döntéseiben és gyakorlataiban? Kérjük, osztályozza az összes vonatkozó lehetőséget ezen a skálán: Nem, Részben, Igen:
(Kötelező)
Nem
Részben
Igen
A környezetvédelmi szempontok és szabványok beépülnek a szervezet digitális stratégiájába
Környezetközpontú irányítási rendszer/tanúsítvány van bevezetve
A környezetvédelmi szempontok a digitális technológiák/a beszállítókra vonatkozó beszerzési kritériumok részét képezik
A digitális technológiák és az adattárolás energiafogyasztásának nyomon követése és optimalizálása
A régi technológiai berendezések újrahasznosítása/újrafelhasználása aktív gyakorlat a szervezetnél
Adatkezelési hozzájárulási nyilatkozat
(Kötelező)
Kifejezetten és önkéntesen hozzájárulok, hogy az általam előzetesen és megfelelően megismert
adatkezelési tájékoztató(k)ban
foglaltak szerint az általam megadott adataimat, személyes adataimat az Adatkezelő kezelje és felhasználja a DigitalTech EDIH programmal összefüggésben.
Általános felhasználási feltételek
(Kötelező)
Az általam előzetesen és megfelelően megismert
Általános felhasználási feltételeket
elfogadom, továbbá az Általános felhasználási feltételekben részletezett feltételek szerint nyilatkozom, hogy szervezetünk a 2021–2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 256/2021. (V. 18.) Korm. rendelet, ill. egyéb irányadó jogszabályokban foglaltak alapján a közszféra szervezet státusz hatálya alá tartozik. Közszféra szervezetek uniós és nemzeti definíció szerinti meghatározásai
ezen a linken
olvashatók.