Gyakran ismételt kérdések

Összeszedtük a leggyakrabban előforduló kérdéseket.

Mik azok az EDIH-ek (European Digital Innovation Hubs)?

Az EDIH-ek (European Digital Innovation Hubs) az Európai Bizottság kezdeményezésére és támogatásával létrejött szolgáltató szervezetek, amelyek a digitális átállásban támogatják a vállalkozásokat – különösen a mikro-, kis- és középvállalkozásokat –, illetve az állami szervezeteket. Az EDIH-ek térítésmentes támogatást nyújtanak  azon vállalkozások, intézmények részére, akik fejleszteni szeretnék üzleti/termelési folyamataikat és szolgáltatásuk javítása érdekében digitális technológiákat használnának fel. Teszi mindezt a különböző technológiák (például AI, HPC) bevezetés előtti tesztelésével és ezekhez kapcsolódó tanácsadással, illetve készségfejlesztéssel, képzések szervezésével. Ezen túl segítséget nyújt a finanszírozási források, tőkebevonási lehetőségek megtalálásában, valamint a témában érdekeltek összekapcsolásában. 

Tudj meg többet az EDIH-ekről a hivatalos oldalon!

Mi a DigitalTech EDIH?

Térítésmentes kiberbiztonsági, fintech, edtech, blockchain és üzletfejlesztési képzések és tanácsadási szolgáltatások egy helyen. Ez a DigitalTech EDIH, az Európai Unió európai digitális innovációs tudásközpontjainak (European Digital Innovation Hubs – EDIH) egyik magyarországi tagja.   

A DigitalTech EDIH térítésmentes képzésekkel és személyre szabott tanácsadással támogatja a hazai kkv-szektort és az állami szervezeteket, hogy digitális megoldások alkalmazása segítségével növeljék versenyképességüket, hatékonyabbá tegyék működésüket.  

A DigitalTech EDIH szolgáltatásait igénybe vevők a meghatározó hazai egyetemek és iparági szervezetek szakértőitől a legkorszerűbb technológiákról kapnak a gyakorlatban gyorsan átültethető információkat az alapoktól egészen a haladó szintig. 

A DigitalTech EDIH szolgáltatásai az egész országban elérhetőek.

Milyen területeken tud támogatást nyújtani a DigitalTech EDIH?

A DigitalTech EDIH a vállalatok digitális átállásának elősegítése érdekében négy technológiai területen – kiberbiztonság, fintech, edtech és blockchain technológiák – nyújt tanácsadási és továbbképzési szolgáltatást az ügyfelek számára. Technológiai tanácsadásainkat üzletfejlesztési tanácsadás is kiegészíti, hogy ügyfeleink komplex megoldást kaphassanak digitális transzformációs terveik megvalósításához, problémáik megoldásához.

Milyen szakmai partnerekkel dolgozhatok együtt?

A DigitalTech EDIH programban Magyarország meghatározó egyetemei és szakmai szervezetei tartanak képzéseket és nyújtanak személyre szabott tanácsadást. A DigitalTech EDIH-et működtető konzorcium tagjai a Blockchain Magyarország Egyesület, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Debreceni Egyetem, a DKF – Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment, az EDUTUS Egyetem, az EIT Digital, az ELTE Informatikai Kar, az Infotér Egyesület, az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége, a KDRIÜ – Közép-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség és a PRIMOM. 

Bővebben itt olvashatsz a szakmai partnerekről.

Meddig lehet igénybe venni a DigitalTech EDIH szolgáltatásait? Meddig tudok a programba jelentkezni?

A DigitalTech EDIH egy hároméves időtartamra létrejött program, amely 2025. novemberéig fogja térítésmentes képzésekkel és személyre szabott tanácsadással segíteni a hazai vállalkozások és közintézmények digitális átállását. A program meghosszabbításáról folynak tárgyalások, de érdemes most regisztrálni, hogy ne csússz le erről a lehetőségről.

Kik jogosultak igénybe venni a DigitalTech EDIH térítésmentes szolgáltatásait?

A DigitalTech EDIH szolgáltatásait kkv-k vehetik igénybe de minimis keretük terhére, illetve közintézmények jelentkezhetnek a programba, hogy hatékonyabbá tehessék működésüket digitális megoldások segítségével.

Honnan tudhatom, hogy a vállalkozásom kkv-nak minősül-e?

Kkv-nak minősül az a vállalkozás, amelynek az összes foglalkoztatotti létszáma 250 főnél kevesebb, és éves nettó árbevétele legfeljebb 50 millió eurónak megfelelő forintösszeg, vagy mérlegfőösszege legfeljebb 43 millió eurónak megfelelő forintösszeg (2004. évi XXXIV. törvény).

Mi az a de minimis keret?

A „de minimis” támogatás a vállalkozások részére nyújtott csekély összegű állami támogatás, mellyel hazai vállalkozásfejlesztési, innovációs és K+F (kutatás és fejlesztés) pályázati források kapcsán találkoznak a vállalkozások. 

Minden kkv rendelkezik de minimis kerettel – mértéke három pénzügyi évre vetítve 300.000 euró –, mely virtuális keretet a vállalkozások a pályázati és egyéb támogatási formák révén kapott csekély összegű támogatások révén tudják lehívni. A legismertebb „de minimis” támogatásként kezelt hazai pályázatok a GINOP, VEKOP, stb. pályázatok.

Kitől tudhatom meg, hogy van-e, és ha igen, mekkora vállalkozásom de minimis kerete?

Fordulj a könyvelődhöz, ha nem tudod, hogy pontosan mekkora de minimis keret elérhető még számodra.  

A programba való jelentkezéskor igazolnod kell azt, hogy rendelkezésre áll az a keret, amelynek a terhére tőlünk szolgáltatást szeretnél igénybe venni. A nyomtatványt a programba való jelentkezésed során elektronikus úton töltheted ki a könyvelődtől kapott információk alapján.

Hogyan tudok jelentkezni képzésre?

Miután kiválasztottad a számodra megfelelő tanfolyamot/tanfolyamokat, a regisztrációs adatok megadásával jelezheted felénk a részvételi szándékodat. Válasz e-mailünkben megküldjük a konkrét tanfolyamon való részvételre vonatkozó megállapodástervezetet, amelyben feltüntetjük a képzés díját, amelyet az általad képviselt szervezet de minimis keretét fogja csökkenteni.  

A szerződés aláírásával a szervezet jogi képviselője nyilatkozik a szükséges de minimis keret rendelkezésre állásáról. A képzésen résztvevő személlyel a képzést biztosító EDIH partner képzési szerződést köt a magyar felnőttképzési törvénynek megfelelően. A jogosultsági ellenőrzést követően visszaigazoljuk a regisztrációt.

Hogyan tudok jelentkezni tanácsadásra?

Ha konkrét kihívással szembesülsz, amelynek kapcsán személyre szabott tanácsot szeretnél kérni, regisztrálj programunkba, hogy szakértőink támogatni tudjanak vállalkozásod fejlesztésében.  

A regisztrációt követően egy rövid online kérdőív kitöltése vár rád, amellyel felmérjük, hol tart most szervezeted a digitalizációban. A regisztráció során megbeszélést tudsz foglalni tanácsadó kollégánknál, aki az orientációs beszélgetésen segít feltárni szervezeted konkrét igényeit, hogy releváns tanácsadási vagy képzési szolgáltatást tudjon neked kínálni. 

Az általános digitális státuszfelmérést követően a második megbeszélésen már a kiválasztott szolgáltatási terület szakértőjével folytathatod az egyeztetést, akihez már az első megbeszélés során időpontot tudsz foglalni. A részletes szakterületi megbeszélés célja a konkrét tanácsadási igény és a vállalkozás meghatározott irányú fejlesztéséhez vezető terv rögzítése.  

A szolgáltatási terv része az árajánlat is, amely rögzíti a de minimis keret terhére igénybe vehető akár 100%-os engedményt is. A szerződés aláírásával a szervezet jogi képviselője nyilatkozik, hogy rendelkezésére áll a szükséges de minimis keret, amely alapján a szolgáltatást a szervezet térítésmentesen veheti igénybe. A jogosultsági ellenőrzést követően megkezdődik a tanácsadási terv megvalósítása.

Ha nem vagyok biztos, melyik képzés lenne nekem megfelelő, hogyan kaphatok tájékoztatást?

Ha bármelyik képzés kapcsán kérdésed merülne fel, az info@digitaltechedih.hu e-mailcímen vagy a 06 70 366 3028 telefonszámon kollégáink szívesen adnak bővebb tájékoztatást.

A képzéseken online vagy személyes jelenléttel lehet részt venni?

Képzéseink többségét hibrid vagy éppen online formában rendezzük meg, de van néhány olyan kurzus, amelyen személyesen lehet csak részt venni. Az adott képzés adatlapján erről minden esetben megtalálható az információ.

Mi a teendő, ha nem tudok valami miatt részt venni az adott képzésen?

A képzésre való jelentkezés után kapott visszaigazoló e-mailben található e-mail címre és az info@digitaltech.hu e-mail címre kell küldeni e-mailt a lemondásról.

Mi történik a de minimis keretemmel, ha a képzésen váratlanul nem tudok részt venni?

A képzés lemondása esetén nem csökken a vállalkozás de minimis kerete.

Ha nem tudom pontosan, milyen szolgáltatás igénybe vételével tudnám leghatékonyabban elérni üzleti céljaim, hogyan kaphatok segítséget?

A programba való jelentkezés után egy munkatársunk felveszi veled a kapcsolatot, és egy orientációs beszélgetés keretében felméri szervezeted digitalizációs szintjét és igényeit.  

Az általános digitális státuszfelmérést követően a második megbeszélésen már a kiválasztott szolgáltatási terület szakértőjével folytathatod az egyeztetést, akihez már az első megbeszélés során időpontot tudsz foglalni. A részletes szakterületi megbeszélés célja a konkrét tanácsadási igény és a vállalkozás meghatározott irányú fejlesztéséhez vezető terv rögzítése.

Vidéki vállalkozóként is van lehetőségem igénybe venni a személyre szabott tanácsadási szolgáltatásokat?

Igen, a DigitalTech EDIH szolgáltatásai az ország egész területén elérhetőek.

A „DigitalTech EDIH” c. projekt megvalósulását Magyarország Kormánya, illetve a Miniszterelnökség Területfejlesztési Parlamenti Államtitkársága támogatta.

A DigitalTech EDIH projektet megvalósító konzorcium részére 1.080.000.000 Ft költségvetési támogatás került megítélésre a közvetlen irányítású európai uniós programokban való magyar részvétel növeléséről, valamint egyes közvetlen uniós pályázatok önerő költségének biztosításáról szóló 1612/2022. (XII. 13.) Korm. határozat keretében.

Elérhetőségek

info [kukac] digitaltechedih.hu

EIT Digital Budapest CLC
1117 Budapest, Bogdánfy Utca 10/a.
© 2023 DigitalTech EDIH Magyarország.
Minden jog fenntartva.